Lala

Rabobank: "Eurlicon-liftadviseur wist precies waar winst te behalen was"

Martin de Ridder van Facilitaire Services bij Rabobank Utrecht e.o. was al een eind op weg met de voorbereidingen van een liftrenovatie, toen hij met Eurlicon in aanraking kwam. "Met hun presentatie op een seminar in Houten maakten ze voor mij meteen hun meerwaarde duidelijk. Alle reden om ze alsnog in te schakelen voor een advies over de renovatie van een lift uit 1968."

Behalve het kennisniveau liet De Ridder nadrukkelijk ook de tarieven meewegen in de keuze om met het lifttechnisch adviesbureau in zee te gaan: "Je wilt er zeker van zijn dat je de juiste kwaliteit tegen de juiste prijs geleverd krijgt." Ook de benadering van Eurlicon sprak De Ridder aan: "Achteraf kan ik vaststellen dat het prettig is dat vanuit de opbouw van Eurlicons renovatiebestek niet alleen de renovatie zelf, maar ook het onderhoud en de garantie voor een lange periode goed geregeld zijn."

Meedenkende rol voor liftadviseur
Volgens De Ridder heeft de liftadviseur van Eurlicon een goede, meedenkende rol gespeeld in het bijsturen van het lopende project. "Wat ik daarbij als prettig heb ervaren, is dat ik zelf de projectleider bleef, met de knowhow van Eurlicon als ondersteuning. Neem bijvoorbeeld het thema duurzaamheid – dat is echt een issue bij onze aanbestedingen. Eurlicon wist precies te benoemen waar de winst op dat gebied te behalen was."

Investering in liftadvies terugverdiend
De investering in het liftadvies van Eurlicon heeft zich inmiddels meer dan terugverdiend. "De uiteindelijke projectprijs is 20 à 25% lager uitgevallen dan begroot," zegt De Ridder tevreden.